Waar is het begonnen..

Ik was 9 of 10 ( ergens '86/'87 ), toen kochten mijn ouders een ZX Spectrum 48k van een oom van mij ( ik heb niet gesmeekt hoor.. :lol: ).
Niemand had er oog voor, ik was de enige die met deze machine aan het "spelen" was. Ik vergeet nooit meer de introductie tape die erbij zat,

HORIZONS met het breakout spel ( thro the wall ).. Helemaal niet aan verslaaft geweest ofzo.. *kuch* dat was mijn eerste computer game die ik speelde..

Paar jaar later, ik denk rond '90, heb ik van dezelfde oom een C64 ( compucase ) overgenomen
met MPS-801 printer en green screen voor fl.100 (weg spaargeld), omdat hij een Amiga 500 had aangeschaft.

Jaar of iets later heb ik een C64C met 1541-II gekocht incl. muis 1351 en GEOS ( YEAH!! ),
al snel volgde een powercartridge en daarop volgend finalcartridge III.
Bij deze machine had ik een kleuren TV die ik had gekregen van mijn overbuurman.. groot ding joh.. :eek:

Rond 1992 Heb ik Amiga 500 overgenomen voor fl.100,- , wederom van dezelfde oom 🙂

Rond 1993 Amiga 500+ gekocht bij Courbois software ( was in de aanbieding volgens mij ),
redelijk snel geruild tegen een Amiga 600HD (20mb hd jaja..) met een vriend van me ( deed er niets mee ).

Rond 1994/95 tweede hands Amiga 1200 gekocht van kennis, 600 was overleden.. 🙁
Toen mijn 1200 ermee ophield en ik verder geen geld had voor iets nieuws, toen maar eens achter de familie PC (486DX40 dacht ik) plaats genomen.
Heul snel Gravis Ultrasound gekocht, omdat ik voornamelijk bezig was met muziek..
Verdere PC historie zal ik jullie besparen..
Mijn oom
Ik ben mijn oom nog steeds erg dankbaar voor zijn gulle gebaar richting mij,
dat ik voor weinig geld de eerste stappen heb kunnen maken in de wereld van Commodore (computers in het algemeen).
Door hem is mijn interesse in electro/electronica/video bewerking/fotografie/computers ontstaan, daar ben ik hem eeuwig dankbaar voor.