michael
[Op marktplaats](
http://link.marktplaats.nl/m1150338052). Geen advertentie van mij, maar wellicht interessant voor anderen. Met name het stukje "...andere opties ook welkom, eventueel heb ik A4000 spul te ruil..." trok mijn aandacht. Volgens mij zijn er niet zoveel 4000-eigenaren en is ruilen interessant voor de meeste van hen, toch?
odo
Staat nu ook een goedkope 060 met scsi-kit op MP :-P 1250,00
michael
PRS
Grappig,
voor dat geld overweeg ik zelfs mijn Blizzard PPC met 060 en 330 Mhz PPC te verkopen...
Maar ja, als hij het er voor krijgt is ie natuurlijk spekkoper!
odo
Over een jaar of 10 krijg je het er voor :-) Kan leuk zijn maar als iets kapot gaat :-(
Megatron
Over een jaar of tien denk ik dat het allemaal geen drol meer waard is.. onze generatie vind het leuk.. nu is de tijd.. op een gegeven moment gaat echter ook dat ooit over.. en waarom een oude 060 als een Vampire sneller is EN ook nog eens een kickass RTG is.. niet?
odo
Misschien heb je wel gelijk kan zijn dat de helft al dood is en de Vampire is leuk spul :-)
MrZ
€1250 pffff wat een geld zeg....:eek:
GEL
michael
Laat je niet verleiden tot dergelijke extremen, die 1260 staat al lang te koop, omdat hij het gewoon niet waard is. Net als die draco cube van ongeveer €12000. Die staan er gewoon tot iemand zo gek is om te kopen.
EBay zijn vooral handelaren. Zoek eens voor de grap op amiga hardware met een Engels adres bovenin (dus ipv nl + postcode bovenin). Moet je eens zien wat de prijzen doen voor "shipping within the UK only".
Megatron
Belachelijk.. echt waar.. kan er geen anderwoord voor vinden.. ohjawel.. toch wel.... kansloos!!
michael
> Belachelijk.. echt waar.. kan er geen anderwoord voor vinden.. ohjawel.. toch wel.... kansloos!!
Sja, ik kan me wel voorstellen dat als je zo'n kaart hebt en hem wel graag gebruikt, maar voor een flink bedrag er wel van wil scheiden, je hem zo te koop zet. Nu toch nog plezier ervan, misschien een goede vergoeding voor het "verlies" ervan.
Ik hoop vooral dat de Fpga-accelerators deze markt grondig gaan slopen. Op dit moment is het gewoon niet waard. Zeker als je een 68060 los af en toe op eBay ziet voor plusminus €50-100 en er schema's beschikbaar zijn waar je zoiets theoretisch zelf in elkaar zou kunnen knutselen.
Thomas
@Michiel bedankt voor het hier extra plaatsen van mijn MP advertentie, volgens mij is een speurtocht naar dit board vrij lastig als ik t zo lees! denk dat ik het zal moeten bijstellen naar een board met 68040 (of zelfs 68030) processor, dan krijg ik in ieder geval de Amiga 4000 weer aan de praat.
board/onderdelen die ik te ruil heb, werking nu dus onbekend, zien er wel netjes uit:
- Peggy Plus 1.1 board MPEG decoder kaart (zorro)
- Macrosystem Vlab motion V 1.1 kaart
Heb je dus je A4000 geupgraded naar iets anders en heb je de processor + board over, laat t weten!
michael
> @Michiel bedankt voor het hier extra plaatsen van mijn MP advertentie, volgens mij is een speurtocht naar dit board vrij lastig als ik t zo lees! denk dat ik het zal moeten bijstellen naar een board met 68040 (of zelfs 68030) processor, dan krijg ik in ieder geval de Amiga 4000 weer aan de praat.board/onderdelen die ik te ruil heb, werking nu dus onbekend, zien er wel netjes uit:
> - Peggy Plus 1.1 board MPEG decoder kaart (zorro)
> - Macrosystem Vlab motion V 1.1 kaart
>
> Heb je dus je A4000 geupgraded naar iets anders en heb je de processor + board over, laat t weten!
Thomas graag gedaan. Tip; tsb kan volgens mij bijna alles weer aan de praat krijgen. Het kost misschien wat componenten en een schappelijk bedrag, maar ik was erg blij met wat hij met mijn a1200 en Apollo 1220 heeft gedaan.
Rishca
Doe mij maar een Vampire v500 v2. Kan niet wachten om hem in mn a2000 te monteren en ermee te pielen.
Vraag me wel af of die ingebouwde "RTG" ook echt RTG is.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
tsb
Ik heb een 68060 rev6 met 68040->68060 adaptor in de aanbieding 🙂
Kan zo op 3640 board geprikt worden, je bent wel een aangepaste KickStart nodig met 060 library ( deze kan ik eventueel ook leveren voor meerprijs )
Rev.6 wordt nauwelijks warm, dus werkt zelfs zonder koeling prima.. maar koeling is altijd beter..
Zit geen heatsink bij.
Vraagprijs: € 160,-
Mocht iemand er belang bij hebben, stuur even PM.
Komt dit weekend ook op MP of amibay
odo
Hallo tsb
Waarom een 060 lib in kicktstart de kickstart is ook trager dan de hdd ? Nog een vraagje waarom werkt mijn (a1200) 060 wel goed met cyberstorm 060 libs en veel andere niet ?
Thomas
tsb Dan zou ik zoiezo nog steeds een CPU board nodig hebben, toch?
amiga1260
De volledige 68060 heeft een speciale Kickstart ROM nodig, anders crasht het. Het heeft te maken met de exec.library. Bij een 68060LC heb je het niet nodig.
Thomas
Ik vermoed, dat ik de ROM wel heb, aangezien mijn A4000 een cyberstorm060 + scsi expansion maar zonder cpuboard heeft, helaas is volgens de oud verkoper het cpu-boardje door verhuizen zoek geraakt.(en ook de oude 68030 of 40 pfff zonde zonde...) hoe kan ik zien of ik die ROM heb?