DdAzZ
Mede bar bewoners,
Wat zouden jullie doen, ik twijfel tussen een van de 2 systemen en weet even niet wat wijsheid is.
1e systeem.
Commodore Amiga 2000 incl. Commodore 1084S monitor,
Gotek ,
xt bridgekaart,
soundsampler,
1x 5 1/4 floppydrive,
1x 3.5 floppydrive,
toetsenbord met stofkap,
muis,
1 joystick
2e systeem
Amiga 1200 Magic Pack
Beide kosten hetzelfde bedrag, maar welke zouden jullie nemen. Ik weet denk ik het antwoord wel, maar zie graag bevestiging van mede gebruikers. (stiekem denk ik aan de A1200)
Infant
Je hebt al een A500 toch? En nog geen AGA machine? Dan zeker de A1200. Zijn veel leuke/mooie uitbreidingen voor de vinden (als dat je ding is...) en heb je in ieder geval een AGA systeem.
Megatron
Mijn eerste Amiga was een Amiga 2000.. ik heb hem nog steeds.. mij pa dan.. zeven jaar geleden kreeg ik de kans voor EUR 100 eentje te scoren die zo mooi was, dat ik niet anders kon dan deze te kopen. Er bleek toen ook nog eens een A2630 in te zitten en een HDD Controller met Harddisk.. gewoon top machine..
Maar ook ik denk dat je met een 1200 wellicht omwille van de AGA games en een IDE bus beter af bent.. dus goedkoper uitkomt met het uitbreiden.. neemt niet weg dat je met een Vampire in de 2000 ook niet verkeerd zit.
Mijn tip is alleen.. ga niet hoarden.. dus alles kopen en verzamelen.. als je eenmal begint, is het hek van de dam..
Ik kan het weten en zo ook Buzzfuzz, Tahoe, .. naja.. bijna iedereen hier wel ;-)

Rishca
Da's inderdaad een hele nette a2000.
Ook al zijn die 2000's zowat onverwoestbaar (buiten mogelijke problemen met een oude batterij om dan), dan zou ik ook voor een A1200 gaan ivm AGA en makkelijk uitbreidbaar met weinig middelen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
DdAzZ
> Da's inderdaad een hele nette a2000.Ook al zijn die 2000's zowat onverwoestbaar (buiten mogelijke problemen met een oude batterij om dan), dan zou ik ook voor een A1200 gaan ivm AGA en makkelijk uitbreidbaar met weinig middelen.
>
> Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
dank voor de input. Als eerste ga ik dus voor een a1200 (2000 komt later wel)
Wacht op antwoord van mijn nieuwe huisdealer Joshua :joy:
Megatron
Ja, ik denk dat die 2000 van mij ook niet echt ingezet gaat worden gezien er een 4000 is met XSurf, RapidRoad, Picasso IV en een 040 erin is.

Dan is de dame gewoon voor de nostalgie aanwezig.. oh en omdat RJ Mical en Dave Haynie hem bij thuis hebben gezegend met wat bier en een "dudeism spell" en Trevor hem al probeerde in zijn jaszak probeerde mee te smokkelen naar kiwi-land, is de dame daarom al speciaal voor me.

Megatron
Wat vele mensen nooit is opgevallen.. en ook niemand echt weet.. maar wat me door het uploaden van deze foto net weer in het oog is geschoten, is dat RJ Mical.. Mr. Amiga Intuition User Interface himself dus kon blij maken met een nog nieuwe Tank Muis voor zijn Amiga 1000 (Angled.. of course) en zijn missende kickstart floppies voor de Amiga 1000.. Blijft lachen!
michael
> Wat vele mensen nooit is opgevallen.. en ook niemand echt weet.. maar wat me door het uploaden van deze foto net weer in het oog is geschoten, is dat RJ Mical.. Mr. Amiga Intuition User Interface himself dus kon blij maken met een nog nieuwe Tank Muis voor zijn Amiga 1000 (Angled.. of course) en zijn missende kickstart floppies voor de Amiga 1000.. Blijft lachen!
Volgens mij is het tijd voor een nieuw draadje "iRetro's verhalen".
Buzzfuzz
> Mijn tip is alleen.. ga niet hoarden.. dus alles kopen en verzamelen.. als je eenmal begint, is het hek van de dam.. Ik kan het weten en zo ook Buzzfuzz, Tahoe, .. naja.. bijna iedereen hier wel ;-)
Nou over een paar weken is het aantal Amiga's en andere computers minder dan 10, dus dan sta ik absoluut niet meer in de top 10 van hoarders :-D
@**DdAzZ**
Ik zou de A1200 Magic Pack nemen en een leuk turbokaartje er in zetten als je echt alleen maar games gaat spelen en ook AGA games.
Als je alleen de old skool games gaat spelen, wat 80% van het totaal aantal games is, de rest is AGA of 020/030+, dan zou ik de 2000 nemen.
DdAzZ
> Nou over een paar weken is het aantal Amiga's en andere computers minder dan 10, dus dan sta ik absoluut niet meer in de top 10 van hoarders :-D
>
> @**DdAzZ**
>
> Ik zou de A1200 Magic Pack nemen en een leuk turbokaartje er in zetten als je echt alleen maar games gaat spelen en ook AGA games.
> Als je alleen de old skool games gaat spelen, wat 80% van het totaal aantal games is, de rest is AGA of 020/030+, dan zou ik de 2000 nemen.
wil de machine niet alleen voor games gaan gebruiken, maar ook weer pielen met Amos. Ik twijfel en twijfel.
Buzzfuzz
> wil de machine niet alleen voor games gaan gebruiken, maar ook weer pielen met Amos. Ik twijfel en twijfel.
AMOS heeft niet veel vereisten zo te zien, alleen Workbench 2.X en Kickstart 2.0X, dat is voor beide niet zo'n probleem.
De 1200 is dan sowieso een betere keuze omdat deze makkelijker is uit te breiden, turbokaarten voor een 2000 en scan doubler of andere dingen is wat lastiger bij een 2000.
Megatron
> Volgens mij is het tijd voor een nieuw draadje "iRetro's verhalen".
Haha.. naja.. ik denk dat ieder hier wel zijn aandeel aan ervaringen heeft.. het is leuker die her en der.. te pas en te onpas.. zoals het uitkomt als het ware, in te voegen in een bestaand verhaal.. toch altijd leuk.
[verwijderd]
> Mijn tip is alleen.. ga niet hoarden.. dus alles kopen en verzamelen.. als je eenmal begint, is het hek van de dam..
Met de huidige prijzen is hoarden nu ook weer niet zo vanzelfsprekend zoals het pakweg 5 tot 15 jaar geleden was ... tenzij je diepe zakken hebt.
Megatron
> Met de huidige prijzen is hoarden nu ook weer niet zo vanzelfsprekend zoals het pakweg 5 tot 15 jaar geleden was ... tenzij je diepe zakken hebt.
De vraag die ik heb is; Wanneer is de top bereikt.. en wanneer die is bereikt.. gaat het dan weer kelderen? Onze generatie vind het leuk (en waard) maar na ons.. ik betwijfel het.
Rishca
> De vraag die ik heb is; Wanneer is de top bereikt.. en wanneer die is bereikt.. gaat het dan weer kelderen? Onze generatie vind het leuk (en waard) maar na ons.. ik betwijfel het.
De top is voor mij bereikt met 1 systeem die precies is zoals ik dat wil.
Het meest gangbare voor mij een A1200 met blizzard 1230, hdd en indivision aga. Netjes gerecapped zodat hij weer lang meegaat en altijd werkt wanneer ik hem wil aansluiten. En 1 reserve 1200. Pff. Toch weer hoarden : en een A500 en een A2000 gesigneerd op de Amiga 30 party.
Meer heb ik niet nodig.? 🙄
De rest ben ik de afgelopen 2 jaar aan het verkopen. Ben er nog steeds niet doorheen. Het ge-hoard uit het verleden bezorgt veel werk voor de toekomst. 😜
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Megatron
Hey Rishca - bekend verhaal!
Even los van die actie met die loods hetgeen trouwens echt verre van normaal was, heb ik uiteindelijk niks uit die bewuste loods naar mij toe getrokken.. naja, anders dan een mooie 64 breadbin.. Paul geloof ik een Playstation voor de kids.. Ik had dus al een mega collectie thuis. Wellicht niet zo veel als opperhoarder Tahoe of Buzzfuzz maar het was toch wel genoeg om een slaapkamer van 3 bij 3 vol te stouwen!
Ook ik heb uiteindelijk al veel verkocht en zal ook nog het e.e.a. van de hand doen om uiteindelijk een 500, 600, 1200, 2000 en 4000 te houden.. de 500 om games altijd te kunnen spelen van floppie.. want een 500 ECS met 1.3 en nieuwe floppy drive is toch wel de machine om met je floppen aan de slag te gaan.. geen gezeik met compatibility (of minder in ieder geval).. de 600 voor de Vampire 600v2 waar ik nog met smacht op wacht gewoon als powerhouse.. leuk om mee te klooien.. wellicht als de AGA core werkt als goto-machine. De 1200 als WHDLoad en de 4000 en 2000 zijn meer uit nostalgie een dingetje.. die 4000 is wel weer makkelijk met diens XSurf (Netwerk), RapidRoad (USB) en CF Reader alles vanaf de "Dark Side" naar de Amiga te halen.. de 2000.. tja.. die is gezegend door Haynie en Mical.. geen handtekening erop want anders hadden ze het met mij aan de stok gekregen!.. Was mijn eerste Amiga dus blijft heilig voor mij.
Ik heb nog wat nieuwe consoles.. CD32, PsOne, Playstation, Playstation2, Sega Mega Drive, Super Nintendo.. maar die gebruik ik eigenlijk niet..
Ik heb nog een 64 in Breadbin en Wedge model.. alle drives ga ik weg doen trouwens.. zowel de nieuwe als die wat nog in mooie conditie zijn.. want wat moet ik met drives op de 64?.. en wellicht dat de hele 64 meuk op zijn tijd ook wel de deur uit.. doe er toch weinig meer mee als ik eerlijk ben.
Nu zegt de normale man; "Jeetje.. nog steeds veel.."
Ja, eens.. geef ik hem/haar gelijk in.. maar ik had dus ergens in de buurt van de 50 machines.. dus er is voortgang en hoop op genezing :maf:
Wat ik wel heb zitten hoarden en ook altijd blijf doen.. zijn spare parts. zo heb ik nog een recapped bord voor de 4000 en 1200, wat nieuwe interne drives voor de 500 en 2000, paar nieuwe toetsenborden en cases, paar nieuwe 540MB Quantum Fireballs en het gebruikelijke aan flat cabels, schroefjes, led bordjes, cf-readers, ram modules, ICs, etc..
wiebow
Ik heb ook vele dubbele items de deurt uit gedaan... Ook enkele spel computers waarvan er inmiddels betere emulatoren zijn die veel beter presteren (oh ironie) dan het originele doosje. Vooral ook het gedoe met CRTs etc.. Ik ben dan zo iemand die dan ook een PVM wil, RGB mods wil omdat ik de beste beeld kwaliteit wil. Daar gaat veel geld in zitten en achteraf dacht ik: nee, zo vaak gebruik ik het nu ook weer niet. Dus: zaken de deur uit...
Op Amiga gebied heb ik nu nog 1 machine: de 4000, want dat was MIJN machine in de 90's, degene waar ik Lightwave op heb leren kennen en met BlitzBasic leuke dingen maakte. Deze machine (komt uit de loods, overigens) ga ik gewoon goed maken en onderhouden. Eerste slag is al geslagen, met re-cappen en simm slots vervanging. Voor de opslag denk ik dat ik terug ga naar een HD, en de CF ga gebruiken als data tranfser mogelijkheid. Het gedoe met CF kaarten nadat de machine een tijdje is uitgeweest, daar ben ik ook wel klaar mee. Het spul werkt toch het beste als je de tijds relevante technologie blijft gebruiken, daar ben ik nu wel achter. Wellicht ga ik nog de A4000 uitbereiden met wat bordjes, maar de prijzen die ik daar zie... omg.
Verder zal ik altijd mijn 8 bittertjes houden. Ik heb een C64, SX64 en C128 (d) en daar doe ik best veel mee, vooral op ASM gebied (ook al is cross-development de beste optie). Dus die blijven. In totaal 5 machines, en 3 CRT monitoren. Zo blijft t leuk, ook voor anderen in mijn nabijheid 🙂
Infant
Hi DdAzZ,
Als jij images zou kunnen maken van de CD's zou dat fijn zijn! Ik zal een account voor je aanmaken zodat je zaken kunt toevoegen. Zie PM.
DdAzZ
> Hi DdAzZ,Als jij images zou kunnen maken van de CD's zou dat fijn zijn! Ik zal een account voor je aanmaken zodat je zaken kunt toevoegen. Zie PM.
Geen probleem.
Buzzfuzz
> Hey Rishca - bekend verhaal! Wellicht niet zo veel als opperhoarder Tahoe of Buzzfuzz maar het was toch wel genoeg om een slaapkamer van 3 bij 3 vol te stouwen!
Zoals ik al zei, binnenkort niet meer, weg met die troep! :-D
Maar ik snap het wel hoor, als je begint met een 1200 dan wil die 2000 ook en dan denk je, ach een 500 kan er ook wel bij.
Hmm, die 600 is best leuk en klein, de 1000, tja dat mag niet ontbreken.
Nou maar eens een 3000 en een 4000.
Toch eens zoeken naar een 3000T en 4000T en voor je het weet heb je alles staan met uitbreidingen.
Nou ben ik meer van herinneringen hoarden dan dingen ;-)