Magic
GEL
*The Amiga Reloaded will not have any CPU but will work with official released accelerator cards from Individual Computers (ACA series)*
Reken maar op nog zo'n bedrag erbij...
Infant
Slim.
Megatron
current status, time frame, target price The following is a preliminary specification. Things may change, as there's a lot of work to do. The current plan is to build the first prototype in 2017. After development is done, we will start taking pre-orders, so we can find out the initial demand. This will be different from the proceedings of the C64 Reloaded: With a sufficient quantity of AGA chips in our stock, there is a technical limit, but we don't expect it to be an actual limit. The target price of the main board with AGA chips, DVI-I output and RTG solution is in the 350,- EUR ballpark
source: [
http://wiki.icomp.de/wiki/Amiga\_reloaded](
http://wiki.icomp.de/wiki/Amiga_reloaded)
michael
Die pagina (waar ook het artikel naar verwees) is volgens mij al sinds midden 2015 niet gewijzigd. Ik vraag me af of dit project dan ook nog komt.
spud
Ja generation amiga is weer eens oud news aan het opwarmen. Wat een waardeloze site is dat, soms slaan ze de plank nog veel meer mis, slechts mijn bescheiden mening. Ik heb wel, op a1k geloof ik, gelezen dat Jens een van de dagen met nieuws zou komen mbt de Amiga Reloaded.
Megatron
Ja.. Generation Amiga is een beetje een wannabe.. er waren ook reeds "enkele opstootjes" in menig Facebook groepje.. dus mwa.. links laten liggen als het oud is.. als hij er maar lol in heeft denk ik dan maar.
spud
Magic
Die wiki zegt:
350 EURO
**current status, time frame, target price**
The following is a preliminary specification. Things may change, as there's a lot of work to do. The current plan is to build the first prototype in 2017. After development is done, we will start taking pre-orders, so we can find out the initial demand. This will be different from the proceedings of the C64 Reloaded: With a sufficient quantity of AGA chips in our stock, there is a technical limit, but we don't expect it to be an actual limit. The target price of the main board with AGA chips, DVI-I output and RTG solution is in the 350,- EUR ballpark
Ikilledher
Dat is een groot bedrag! :joy:
spud
Let op, het grote verschil met de eerdere 200 euro is dat bij de 350 euro de (indivision light) video kaart er nu bij inzit. Eerst was zijn plan, net als nog steeds voor de cpu, dat de videokaart optioneel was en je kon kiezen tusesn standaard 15 kHz RGB of de nu standaard indivision.
michael
Hm, dus €350 plus een accelerator vanaf €90 ofzo (de aca1221 kwam volgens mij rond die prijs) is €440 tegen een a500 a €75 ofzo met €300 voor een Vampire die daar rondjes om heen rent voor minder geld...
Verkoophoek
Je vergelijkt volgens mij AGA apples met ECS peren. Al ben ik bang dat een de reloaded nog een case en toetsen nodig heeft.
Maar goed nieuws: mijn transparante case is BINNEN. De case is prachtig. Jammer dat ik er maar een heb gekocht. Zodra amigastore gaat leveren komt er nog 1.
overigens hoop ik dat Jens eerst versie 2 van de c64 reloaded maakt :-)
michael
Dat valt wel mee denk ik. Een a500 (ocs/ecs) met Vampire heeft ineens SAGA met een zogenaamde 68080 en gaat heel wat sneller als welke accelerator van Jens. Bovendien heb je bij de amiga reloaded ook nog steeds een donor voor de case, toetsenbord en diskdrive nodig. Die had ik niet eens meegenomen.
Al met al, als het echt €350 gaat kosten, vraag ik me af in hoeverre het waard is bij de huidige specificaties.
spud
Sterker nog RTG appels, Jens beweert dat de indivision op de Reloaded ook RTG functionaliteit (en P96 support) biedt. Ja, de case moet je er ook nog bij scoren, of tegen dan staat zo'n nieuwe kickstarter case stof te happen tot de Reloaded er eindelijk is 🙂
Maar inderdaad de Vampires krijgen ook AGA, waarschijnlijk na dezelfde hoeveelheid stof op je nieuwe case, en hebben al RTG.
Tahoe
Iedereen leest er blijkbaar overheen: maar Jens doet nog even een steek naar de kickstarter case... De Reloaded gaat primair passen in een 500 case (!!!), 1200 kijkt ie naar en 600 is "nice to have". Benieuwd hoe hij dat wil gaan doen, de achterkant van een 500 en een 1200 zijn substantieel anders....
Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk
Exit
Volgens mij komt Jens ook naar Neuss dit jaar, en misschien laat hij daar eindelijk de 1200 reloaded zien..