michael
Deze of volgende week wil ik mijn a1200 aan internet hangen. Ik denk er over om een Raspberry Pi serieel te verbinden en dan met ppp te verbinden. Grote vraag daarna is eigenlijk; wat dan?
Wat is een leuke manier om een beetje te surfen? Gopher? Een webbrowser? Ftp?
En welke programma's raden jullie me aan?
leof
Browsen, zelfs met een Vampire, is geen genoegen... Het dichtst bij kom je met Netsurf.
Beetje bestandjes op en neer sturen is geen probleem.
michael
Ik wil vooral kunnen lezen hoe ik bijvoorbeeld een bepaalde applicatie moet instellen. Het lezen van een tekstbestand is wat mij betreft dan ook al voldoende. Downloaden van aminet is het belangrijkste.
Infant
> Ik wil vooral kunnen lezen hoe ik bijvoorbeeld een bepaalde applicatie moet instellen. Het lezen van een tekstbestand is wat mij betreft dan ook al voldoende. Downloaden van aminet is het belangrijkste.
"Vroegah" deed ik dat met iBrowse of Aweb - die lijken me nog steeds geschikt voor wat jij er mee wilt doen. Maar inderdaad, het is niet bepaald genieten =) Voor FTP was er altijd AmiFTP. Alles staat op Aminet voor zover ik weet.
tsb
Aweb / ibrowser idd.
Ik heb een pcmcia wifi met wpa2 adapator voor in mijn 600 ( met vampire ), en een pcmcia lan adaptor ( wired ).
Ik gebruik het alleen voor aminet om spul binnen te harken.. echt internet kijken doe ik gewoon via modern device 🙂
En verder spul overtrekken van en naar mijn nas.
MrZ
Voor Spul over te trekken via mijn interne netwerk gebruik ik vooral FTPmount, die behandeld een FTP server dan als een drive aan de Amiga kant.
Internet gebruik ik vooral Netsurf voor op de vampire, werkt aan zich best prima maar zelfs op vampire nog wel wat traag (al is de snelheid ernstig verbeterd de afgelopen maanden)
Aminet werkt Aweb/ibrowse of voyager V3 het het beste voor (heb wel een keyfile voor je van Voyager 3)
Aaah en natuurlijk Amirc om op het Apollo kanaal te chatten.
ATC (ami trade center) is ook een goede FTP applicatie natuurlijk.
Marcel21674
Ik gebruik een pcmcia netwerk kaartje (bedraad) en het valt mij eerlijk gezegd 100% mee hoe dat gaat met internet.
Gebruik het idd. vooral voor downloaden van aminet.
michael
Ik heb na een eerste poging opnieuw geïnstalleerd. Hopelijk kom ik van het weekend aan deze tips toe. Bedankt alvast 🙂
Ik probeerde echter vandaag wat adf's (BetterWB)te schrijven naar diskettes met ADF Blitz, alleen resulteerde dat in DF0:??? Diskettes ipv diskettes waar ik wat mee kon, ideeën waar dat in kan zitten?