> Ik snap het echt niet meer hoor. Ik dacht dat Cloanto de rechten had op het classic OS?????
Je bent niet de enige.
Wat ik [hieruit](
https://en.wikipedia.org/wiki/History_of_the_AmigaOS_4_dispute) opmaak is dat Hyperion het recht heeft op de (broncode van) Amiga OS 3.1 om uiteindelijk Amiga OS 4.x verder te ontwikkelen, aan te passen en te verkopen. Dit recht (maar dus niet het eigendom!) hebben ze verkregen van Amiga Inc, wat op zijn beurt de copyrights weer heeft verkocht/overgedragen aan Cloanto.
Ach, who cares. Hyperion is vreemd opererend bedrijf wat in een land anders dan België al 26 keer failliet zou zijn verklaard. Met de laatste update, waar deze thread over gaat, laten ze maar weer eens zien hoe goed ze bezig zijn. De grootste verandering is de naam, kleur en het logo van/op het Kickstart scherm - een echt bruikbare aanpassing zit er niet bij. Ik herhaal maar weer eens iets wat ik al veel eerder heb gezegd: alles na 3.1 is geen Amiga, het draagt hooguit de naam Amiga. En dat laatste vaak met een berg controverse op de koop toe.