Infant
PRS
Wat denk je dan wat zijn intentie geweest zou zijn?
Lijkt mij dat je zoiets niet start zonder de daadwerkelijke intentie te hebben om dit tot de markt te brengen. Lijkt me dat hij er zelf ook geld in gestoken moet hebben om tot de prototype borden te komen, onafhankelijk van de tijd en moeite die het hem gekost heeft. Daarnaast lijkt het me dat het ontwerp maar iets aangepast hoeft te worden door die ground layer volledig te implementeren...
Hij is er bijna, hopelijk zet hij door of geeft het project vrij in de public domain zodat het ontwerp geperfectioneerd kan worden, zoals John Hertell met de A3660 rev.1 heeft gedaan...
Infant
Meneer Gomez heeft in het (recente) verleden nog meerdere mensen opgelicht. Hij is een pathologisch leugenaar, wat ook wel blijkt uit alle Facebook Posts van hem en hoe hij omgaat met vragen.
Hij heeft de Gerber files destijds gekopieerd toen hij voor Phase 5 werkte (op de support afdeling). Of dat legaal was, is de vraag. Bovendien heeft hij geen licentie voor de ROMs op de PPC bordjes.
Ik vermoed dat hij een kick krijgt van aandacht; een beetje als Jeroen Tel. Hij weet diep van binnen dat hij zo’n project nooit in z’n eentje kan klaren maar de verleiding van al die aandacht is zo groot dat hij het niet kan laten om te roepen dat hij alles wel even zal doen, daarbij hopend op een wonder dat het ook echt lukt. Vervolgens raakt hij verstrikt in zijn eigen web van leugens en (valse) beloftes.
Hij heeft niet veel geld geïnvesteerd. Dat is bovendien onmogelijk aangezien hij betrokken is bij een nog actueel faillissement (zie een paar pagina’s hiervoor). Een paar PCBs laten maken is bovendien tientjes werk.
Hij roept dat hij mega veel (NXP) 060s heeft verkocht, maar de enige leverancier van deze - inmiddels niet meer geproduceerde - processoren met nog enige voorraad verkoopt ze niet voor minder dan 440€ per stuk, zelfs niet al zou je hun hele voorraad van 1200 stuks kopen. Ik weet dat “because I tried”.
Lees ook goed hoe hij omgaat met vragen, terechte klachten en issues. Het is gewoon niet te geloven; niemand met gezond vertand zal met deze man zakendoen.
Kortom: zijn ware intentie was m.i. puur en alleen aandacht. En misschien een paar euro rijker worden over de rug van een aantal goedgelovige Amiga enthousiastelingen die vooruit betalen.
rvo
> Een paar PCBs laten maken is bovendien tientjes werk
is it? dit was waarom ik zo lang heb geloofd in dit project, omdat ik dacht dat je in die fase al voor duizenden euro's onderweg bent.
Infant
Ondertussen gaat Salvador door met valse beloftes reclame maken:

spud
De PCB werd nooit gezien als de uitdaging. De uitdaging lag er o.a. in om het oude ontwerp up to date te krijgen zodat het voldoet aan hedendaagse wet & regelgeving (RoHS enz.), naast het sourcen van alle componenten en een legale firmware. Maar als hij er al niet in slaagt om en (legaal of niet) in zijn bezit zijnde oude PCB ontwerp file te laten fabriceren is het niet zo gek dat mensen er niet (meer) in geloven.
Infant
> De PCB werd nooit gezien als de uitdaging. De uitdaging lag er o.a. in om het oude ontwerp up to date te krijgen zodat het voldoet aan hedendaagse wet & regelgeving (RoHS enz.), naast het sourcen van alle componenten en een legale firmware. Maar als hij er al niet in slaagt om en (legaal of niet) in zijn bezit zijnde oude PCB ontwerp file te laten fabriceren is het niet zo gek dat mensen er niet (meer) in geloven.
Het enige wat Salvador heeft gedaan, is het vervangen van het logo en de tekst op de kaart. Zo is het nu een BPCC 2, Codename L.A.Z.A.R.U.S. - heel belangrijk, uiteraard. Not.
Fouten maken we allemaal... maar die attitude van hem? Wat een joker.
Infant
{"data-align":"none","data-size":"full","data-attachmentid":15704}
[verwijderd]
Er is een nieuw Magic Pack uit, speciaal voor de kerstdagen!

Megatron
Heb jij een gegronde reden om dat te kopen? Ik kan dat namelijk niet aarden. Ik zit daarvoor teveel aan de grond. Ik vind het daarom geen sluiting waard om de stroomcirkel compleet te maken.
Exit
Ja ik volg de salva soap ook via FB, door hertell weg te zetten als een noob, valt de hele community over hem heen en terecht, je zou maar een aanbetaling hebben gedaan voor deze vapourware..ben je verder van huis..
hij zou de community een favour doen om alle gerber files online te zetten, weet zeker dat er dan meer resultaat komt dan nu..
Infant
Ondertussen gaat Salvador door met valse beloftes reclame maken:
{"data-align":"none","data-size":"full","data-attachmentid":15747}
[verwijderd]
> Helaas.. die conclusie moet je wel trekken vrees ik.. beetje een aandachtshoer zonder echt iets te kunnen..
De wiki over narcisme legt zijn persoonlijkheid wel min of meer uit.
Infant
[verwijderd]
Helaas lopen er zo wel meer in het rond in de Amiga scene ... Petro heeft het nog op latere leeftijd gekregen of het is toch op zijn minst sterker tot uiting gekomen vanaf het moment dat iemand zijn memoires heeft geschreven en hij overal een handtekening mocht op zetten ( of dat dacht hij toch dat dat mocht ) .
Maar het Phase5 verhaal begint nu toch echt vervelend te worden ... overal buitensmijten imho, spelletje heeft nu toch wel echt lang genoeg aan gang geweest.
Infant
{"data-align":"none","data-size":"large","data-attachmentid":15761}
WHiZZi
> Er is een nieuw Magic Pack uit, speciaal voor de kerstdagen!{"data-align":"none","data-size":"large","data-attachmentid":15761}
Heb jij een gegronde reden om dat te kopen? Ik kan dat namelijk niet aarden. Ik zit daarvoor teveel aan de grond. Ik vind het daarom geen sluiting waard om de stroomcirkel compleet te maken.
Infant
> Heb jij een gegronde reden om dat te kopen? Ik kan dat namelijk niet aarden. Ik zit daarvoor teveel aan de grond. Ik vind het daarom geen sluiting waard om de stroomcirkel compleet te maken.
Ik niet WHiZZi - ik zit aan de grond!
WHiZZi
Ik ga hem ook kopen hoor, ik zet mijn Amiga wel op de grond, dan is het niet nodig ... Duw ik er ook meteen krachtstroom doorheen, dan loopt ie nog sneller!
Ikilledher
Doe is* *aard*ig! 😂
*eens