GEL
Met mijn vrouw en twee dochtertjes bewoon ik een kleine woning in Den Bosch
Zo klein dat ik mijn amiga's in stapels bananendozen heb zitten.
Af en toe haal ik een doos open om met een bepaalde amiga te spelen.
Zo begon het:
Als kind (en ook daarna) erg veel met mijn commodore 64 gedaan.
Vooral programmeren vond ik leuk. En naar copy parties gaan natuurlijk.
Begin jaren 90 kocht ik er een amiga 500 bij. Eigenlijk alleen om wat spelletjes op te doen.
Volgens mij was het ergens in de 2e helft van de jaren 90 dat (in ieder geval) de c64 scene uit elkaar viel. Computers werden in dozen gestopt en opgeborgen, en mensen gingen iets anders doen.
Ik had het daar wel even erg moeilijk mee.
3 jaar geleden kwam ik weer in contact met een oude maat, Die een hele kamer vol commodore heeft (én een zolder vol).
Hij vertelde dat er een kleine harde kern gewoon doorgegaan is met demo's schrijven en feesten! Ik zag daar ook een paar recente c64 demo's, en daar raakte ik best opgewonden van.
Ik moest dus ook weer een commodore machine! Dat werd een A1200. Daar kwamen ook nog wat A500's bij en A600's.
En sinds kort een A4000, maar die wil niet erg (mee)werken.
Je mag me Michel noemen of GEL.
odo
Welcome GEL 🙂
MrZ
Welkom hier :hallo:
Een kleine harde kern is inderdaad gewoon door gegaan en hier vind je er een hoop van 🙂
Als je A4000 wat TLC nodig hebt vanwege de hoogbejaarde leeftijd kun je TSB hier op het forum wel eens benaderen.
wiebow
Super, welkom hier!
Ikilledher
Leuk! Welkom!
Sent from a mobile device.
Magic
Welkom!
Je mist nog een commodore 64 🙂
Kijk eens op www.csdb.dk voor de laatste c64 demos en zo 🙂
Naar welke copy parties ging je allemaal in de jaren 90 ?
tsb
Ey GEL, Welkom!
Pak een biertje, alhoewel, is het nog wel een beetje vroeg voor.. eerst maar koffie.. 🙂
:hallo:
CrazyBob
Welkom! :hallo:
GEL
Fijn, zo'n hartelijk welkom!
Magic : Af en toe kijk ik eens op CSDB. Van die parties weet ik de jaartallen niet meer zo goed, Ik ben een paar keer naar de Einsteindreef in Utrecht geweest, volgens mij 1991, 1992 en 1993 en verder waren er wel veel lokale meetings.
MrZ of TSB: wat is TLC? ik kan daar echt niets over vinden.
Megatron
Mogguh Gel!.. welkom in het Cafe!
michael
MrZ
Haha nee joh, TLC= Tender, Love&Care 🙂
Veel gebruikte term in de auto wereld voor een oude(re) auto die aandacht nodig heeft om weer in goede staat te komen.
michael
TLC wordt tegenwoordig ook gebruikt in de goedkoopste MLC SSD's. Daar staat het voor Tripple Layer Cell... Dat was eigenlijk mijn eerste gok, maar dat leek ze zeer onwaarschijnlijk in een amiga. 🙂
tsb
haha 🙂 ok.. weten we dat ook weer..
Heb niet zoveel verstand van auto's 🙂
Joshua5
Welkom! Enne, psst *opent jas half* as je nog hardware nodig heb, fekoop ik voor weinug! Roleksies, Amigo's, Compedores 46, roep u maar!
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Infant
Ha GEL, welkom!
Parties op de Einsteindreef zeg je? Daar was ik ook. Sterker nog, ik heb een aantal van de (Amiga) uitnodiging intro's geschreven destijds voor Silicon Ltd... :-)