Manon
Er is een clubdag van de HCC waar ook Amigagebruikers bij elkaar komen. De eerstvolgende is op 17 oktober in Maarssen. Ik ga dan kaasfonduen maar misschien is het leuk voor anderen?
Groetjes,
Manon
Ikilledher
Dat is in de volksmond beter bekend als ‘Maarssen’. Ik kom er niet vaak maar er is kans dat ik nu wel even mijn gezicht laat zien om hardware uit te delen. (Ik doe mijn best om me los te maken van verplicht kunstgras et cetera.) Ik zal nog een lijstje maken van de spullen die ik mee kan nemen, afhankelijk van wie er komt.
n106
McVenco
Ik ben lang geleden wel eens een paar keer op die clubdag geweest. Onlangs kwam ik tijdens het opruimen van mijn zolder nog wat oude nutteloze zaken tegen die ik wellicht ter plaatse kom doneren aan deze of gene.
wiebow
Ik ben van plan om te komen! Neem geen hardware mee en zo, maar wel een goed humeur, hoop ik 🙂
dottyflowers
Ik ben geen vaste 'Maarssen'-ganger (ben afgelopen anderhalf jaar zeker 2 keer geweest maar afgelopen jaar na decennia dubben wel lid geworden van de HCC!). Misschien komt het er de 17e van en zet het vast in de agenda. Hoewel ik fan ben van kaasfondue moet ik vriendelijk afslaan.
rvo
ik ben er 75% zeker. ik ga een dag later op vakantie en een week later verhuizen, dus even onder voorbehoud.
amiga1260
Ik ben wel een reguliere Maarssen ganger. Ik ben deze keer gewoon aanwezig.
Infant
Ik kom ook even langs en zal wat meenemen om uit te delen. Datassettes ofzo.
McVenco
> Datassettes ofzo.
Met of zonder waterschade?
tsb
Gewoon alle tafels aan de kant in Maarssen, en lekker biertjes drinken.. "AmigaCafe take over" ofzo..
michael
Hm, ik twijfel nog of ik wel moet gaan... Begin November is er ook een Retro Computerbeurs in Schiedam om h/w en s/w te kijken denk ik... Wat is er op zo'n clubdag allemaal te doen? Behalve datasette's gooien (infant geloof ik @amigascene)?
Ikilledher
Michael,
Ik baseer mijn ervaring op de twee of drie keer dat ik geweest ben. Stel je een buurthuis voor zoals je wellicht herinnert van vroeger, werp er een zooi tafels (en stoelen), oude computers en mensen in. Voeg computergeluiden en chatter toe. Dat is Maarssen. De uitbater probeert je zoveel mogelijk broodjes kroket en koppen soep te verkopen. Als je (nog) niet veel mensen kent in deze hoek van de samenleving is het een leuke plek om ze te ontmoeten en voor al deze plekken geldt: je maakt het zo leuk als je wilt. Als je nog niemand kent, is het wellicht praktisch om op voorhand iets af te spreken; dan heb je gelijk een anker. Verder probeert de club hardware te verkopen op de zogenaamde ‘verkooptafel’ en Datassettes werpen kan natuurlijk altijd en overal. Sterker, ik doe het terwijl ik dit berichtje typ. ;-)
En anders gaan we met z’n allen naar de computerbeurs in Schiedam. :-D
jiffy
Kom heel, heel, héél af en toe opdagen. Denk aan 1x in de 2 Ã 3 jaar. Wil eigenlijk wel vaker, maar dan komt er wat tussen, vergeet ik het of heb ik geen zin. Reistijd is veelal een struikelblok(je), zeker nu ik geen auto heb. Met OV ben je toch een tikkie langer onderweg...
michael
Is dat verkooptafeltje er elke keer? Of specifiek in oktober? Zoiets las ik tussen de regels door op amigascene dat hij vorig jaar was en dit jaar weer... Maar niets over verkoop op de clubdag in december bijvoorbeeld.
McVenco
Er is altijd een verkooptafel/verkoophoek. De ene keer ligt ie wat voller dan de andere keer, en het aanbod aan interessante artikelen wisselt ook enorm, maar voor wat basic dingen als een joystick, muis, game, diskdrive, manual of een complete C64 kun je er bijna altijd wel terecht.
Je zou eens kunnen bladeren door het fotoalbum op [
http://commodore.hcc.nl/fotos](
http://commodore.hcc.nl/fotos), dan krijg je een idee. Maar verwacht niet iets HEEL spannends 😉
Infant
Dit filmpje geeft de sfeer van 'Maarssen' goed weer, vind ik:
Ik ben er in ieder geval weer bij, denk ik - tenzij ik nog last heb van de Amiga overdosis van afg. weekend...
Verkoophoek
Is er ooit geen verkoophoek geweest? Vele duizenden items hebben de afgelopen jaren een nieuwe eigenaar gevonden. En dan hebben we ook nog de gratisstapel in de gang.
Afgelopen weekend 500 km gereden en een auto vol spullen opgehaald. Helaas blijkt de a600 zo goed als dood. Eigenlijk heb ik niets met Amiga's. Ze geven altijd ellende. Is het niet de videokabel dan zijn het wel de 512 mogelijke standen van de knopjes op de 1084 monitor. Dan zitten er weer soldeerbreuken in de powerconnector of video aansluiting. En dan heb je beeld en is de diakdrive kapot. Of je zoekt je rot naar het juiste kabeltje om een diskdrive aan te sluiten. Blijken die dingen ook nog eens te vergelen waar je naast staat. Geef maar mij een C64. Daarom in Maarssen uitverkoop van A500 onderdelen. Heb je nog een Gotek, psu of diskdrive liggen, dan heb ik voor een zachtprijsje een mooi A500 moederbord. Voor de snelle beslissers met gele kast.
Ik neem ook een handvol C64's mee, met 1541/1541-II. Naar verwachting ook wat c128 spullen. Of de a1000 op tijd in Maarssen is en of deze werkt weet ik pas op 17 oktober. Ach het is een Amiga, dus hoe groot is de kans dat deze werkt?
Tot Maarssen
Robert
WHiZZi
Het ziet er naar uit dat ik er ook ben, al ben ik er niet om 10:00, maar ietsje later. Ik denk dat ik mijn Commodore64-RaspberryPi2 combo mee neem (met Amiga emulator!), al is het alleen maar voor de leuk.
Verkoophoek
Morgen in Maarssen zijn weer de gebruikelijke C64/1541 sets te koop. Verder veel floppen. Ook een lading die ik nog niet gezien heb. Wat zal het zijn?
Kom kijken en vind het uit.
In ieder geval neem ik een paar complete A500 en wat " losse" moederborden mee.
Tot morgen
Robert
LangeOortjes
Hah, dit was het eerste keer dat ik overwoog om te komen. Ik vermoed alleen dat vrouwlief het niet gaat waarderen wanneer ik haar het weekend voor de verhuizing alleen verhuisdozen laat inpakken. De volgende ben ik er hopelijk wel bij.
Is er trouwens ook echt gras in Maarssen? Kunstgras mag ik niet eten.